Trends in e-mailmarketing voor 2017

Trends in e-mailmarketing voor 2017

Het leuke van een nieuw kalenderjaar is dat je wordt overladen met trendlijstjes, vooral op social media. Zo waren er ook dit jaar weer veel trends te melden in e-mailmarketing. Wat moet je tegenwoordig doen om op te vallen tussen het e-mailgeweld? We hebben vier belangrijke trends in e-mailmarketing van dit moment op een rijtje gezet.

  1. Integratie van social media en e-mailmarketing

E-mail is nog steeds het sterkste medium wat betreft conversie en daarmee voor webshops essentieel. De kracht van social media is juist de beleving en de 1-op-1 communicatie. Echter, de waarde van een like, share of comment is lastig vast te stellen.

Een van de trends in e-mailmarketing is de integratie van social media met e-mail marketing. Daarbij komen vragen aan de orde als:

  • Wanneer zet ik e-mail in en wanneer social media?
  • Welke boodschap is nu geschikt voor welk kanaal?
  • Hoe haal ik het maximale uit zowel social media als e-mailings?

Vragen die elk bedrijf zichzelf zou moeten stellen en meenemen in hun online marketingstrategie.

Mailchimp (online tool voor het versturen van e-mailnieuwsbrieven) is in januari begonnen met de integratie van Mailchimp met Facebookadvertenties.

  1. Personalisatie en segmentatie

Personaliseren van een e-mailbericht wordt al enkele jaren gedaan. Je kunt echter veel verder gaan in personalisatie door het klanttype waaronder de ontvanger valt mee te nemen, maar ook per apparaat andere versies van je nieuwsbrief te maken. Je kunt zelfs de actuele voorraadstand van een bepaald product op het moment van versturen meegeven. Daarnaast wordt er steeds meer gekeken naar demografische kenmerken en eerder e-mail- en koopgedrag van de ontvanger. Dus, maak je nieuwsbrieven steeds persoonlijker en de click-rates zullen stijgen.

  1. Kortere contentemailinbox

Er is over de hele wereld een trend van minder lezen merkbaar. Enerzijds door gebruik van smartphones, anderzijds doordat we overspoeld worden met informatie via diverse media. Wil je de aandacht krijgen van de lezer van jouw nieuwsbrief? Let dan op het volgende:

  • Beperk het aantal onderwerpen per nieuwsbrief tot 1 of 2.
  • Gebruik korte, aandachttrekkende onderwerpregels.
  • Houd de content beknopt; de ideale lengte van een e-mail is 50 – 125 woorden.
  • Vermeld een duidelijke en pakkende call-to-action.
  • Gebruik informele teksten, zoals gangbaar op social media en in whatsapp.
  • Zorg voor goede afbeeldingen die passen bij de tekst.
  1. Design

Naarmate ontvangers minder lezen worden de visuele elementen belangrijker. De boodschap moet grotendeels door de afbeeldingen en het design overgebracht worden. Het design moet daarnaast geoptimaliseerd worden voor mobiel gebruik.

De nieuwste technologische ontwikkelingen maken het mogelijk de ontvangers te verrassen en interactie uit te lokken. Nieuwe mogelijkheden zijn bv. het meesturen van een video die bij het openen meteen begint af te spelen, het afwisselen van foto’s in een carrousel en uitklapmenu’s. Meer hierover is te lezen in dit blog van Dutch Cowboys.

Bronnen:
Blinker Trends in E-mail marketing 2017
www.frankwatching.nl

Wil je meer informatie over of hulp bij het maken van een e-mail nieuwsbrief? CoCreCi kan je helpen! Bel ons op 0251-320054, mail ons of vul het contactformulier in.

By | 2017-02-03T16:05:48+00:00 februari 3rd, 2017|Categories: Communicatie, E-mailmarketing, Geen categorie, Marketing, Promotie, Sales, Social media, Websites|Tags: , , , , , , , , |Reacties uitgeschakeld voor Trends in e-mailmarketing voor 2017

About the Author: